torsdag den 6. oktober 2011

Lidt (jule-agtig)hygge

Ja, ved godt at det er lidt tidligt, men alligevel så smager hjemmelavede æbleskiver bare vildt godt...

Opskriften er den som min Mor altid har brugt, de er bagt med natron, så de kan godt falde lidt sammen, men skønt smager de....

1 liter kærnemælk
4 æg
500 g. hvedemel
2 spiseske sukker
2 store spiseskeer natron
1 tsk. salt
(evt. lidt vaniliesukker, citronskal eller hvad man nu syntes)
smeltet smør og olie (3 dele smør til 1 del smagsneutral olie) til stegning.

Dejen laves som en pandekagedej, dog piskes æggehviderne stive og vendes i dejen inden æbleskriverne steges.

Min elskede æbleskivepande er fra Le Creuset (eneste jeg ved der dur til Induktion), den kan virkelig anbefales.


2 kommentarer:

  1. Jeg eeeeelsker æbleskiver! Jeg har altid nogen i fryseren hele året:) men jeg må helt sikkert lave nogen selv en dag:)

    Mvh
    Mariam

    SvarSlet
  2. Det er super nemt og de smager bare mange gange bedre:-)

    -Rebecca

    SvarSlet