onsdag den 5. oktober 2011

Nyder en alene aften

En rangle til min lille niece, hæklet i bomuldsgarn, inde i er der en rund dims der rangler (købt i Stof og Stil)

 Den anden dag blev jeg inspireret af Dressedbymaniacs til at lave sådan nogle fine hårnåle med fine hæklede kugler på, farverne er ikke kommet til sin ret, men jeg har indtil videre hæklet tre i grønne nuancer.

Fastfood

Da jeg i aften er alene hjemme, gider jeg ikke lave det store til aftensmad, så dette er en virkelig hurtig og nem aftensmadsløsning til én:
1-2 Grov tortillas
Revet ost eller mozzarellaost i skiver
hakket chorizo
1 fed fint hakket hvidløg
1 æg
et drys persille
hjemmelavet tomatsauce (gerne lavet i forvejen, kan og bruges til pasta mv.)
1 dåse flået hakket tomater
en god håndfuld godt modne cherrytomater eller 2 store tomater
1 løg
2 fed hvidløg
1 grillet peberfrugt (kan købes i glas)
olie
en sjat rødvin
krydderurter (bruger friske fra haven, men man kan også sagtens bruge tørret)
salt, peber og sukker
Løg og frisk tomater svitses let i olie inden resten at ingredienserne tilsættes og saucen koges let ind, kan blendes hvis man ønsker en mere ensartet sauce. kan gemmes i en uge i køleskab eller fryses ned. 
  •  Tænd oven på varmluft 200*
  • smør tortillaen med tomatsauce
  • fordel chorizo, hvidløg og ost udover
  • lige inden "pizza" sættes i ovnen slås ægget ud i midten.
  • Bages i 7-10 min til ægget er stivnet og "pizza"en har fået farve.

2 kommentarer:

  1. Ej, hvor blev de fine! Og ranglen ikke mindst :). Lyder som en tophyggelig aften - god fornøjelse med resten af den :)

    SvarSlet
  2. Mange tak Maria, ja hyggede mig rigtig meget og fik været rigtig kreativ...
    har fået meget ros for hårdimserne...

    SvarSlet